ART CONTEMPORANI - ACTIVITATS

Taula rodona “Art i Medicina” amb Joan-Pere Viladecans i presentació del llibre Una mirada interior. Una mirada interior?

Dimecres 27, Juny, 2018 19.00 h - Dimecres 27, Juny, 2018
Espais Volart, Barcelona

“L’art, la medicina i la ciència tenen quelcom en comú: la permanent enemistat de la vida contra la mort. Res nou. El tema és secular. El creador observa la mort, l'usa com a material expressiu, propi o de referència. I l'exorcitza, l'assetja, li posa paranys i amb això intenta retardar-la. Com el metge? La medicina l'ataca directament, s'hi enfronta, la combat. En alguns casos històrics la premonició del creador intueix, apunta el que, més endavant, la medicina concretarà i estudiarà.”

A la taula rodona “Art i Medicina” es debatrà sobre aquesta permanent enemistat de la vida contra la mort des de dues òptiques diferents però complementàries, l’artística i la científica. Metges i artista analitzaran les relacions que s’estableixen entre l’art i la medicina, com l’un complementa l’altre i com la premonició de l’art, en algunes ocasions, esperona l’estudi científic.

Paral·lelament, es presentarà el llibre Una mirada interior. Una mirada interior?, editat per Edicions L’Eixample, un recull d’imatges i textos relacionats amb la mostra que porta el mateix nom i que es pot visitar als Espais Volart fins al 22 de juliol.

Ponents a la taula rodona i autors dels textos que formen el llibre:

Dr. Màrius Petit Guinovart. Cardiòleg. Acadèmic numerari de la Reial Acadèmia Europea de Doctors.

Dr. Miquel Vilardell. Catedràtic de Medicina a la uab i cap del Servei de Medicina Interna de l'’Hospital Universitari Vall d’Hebron.

Dr. Jaume Padrós. President del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona.

Joan-Pere Viladecans. Artista.

INSCRIPCIONS: trucant al 934 817 980 o enviant un correu electrònic a volart@fundaciovilacasas.com.