ART CONTEMPORANI - ACTIVITATS

Dissabte 25, Novembre, 2017 - Diumenge 26, Novembre, 2017
Palau Solterra, Torroella de Montgrí

Descarregar    Programa

La Fira en el Record, en el marc de la festivitat de Sant Andreu, té per objectiu promocionar i divulgar el patrimoni cultural de Torroella de Montgrí. El museu Palau Solterra s'afegeix a l'edició d'enguany, que té lloc el dissabte 25 i el diumenge 26 de novembre, amb una jornada de Portes Obertes tots dos dies i sessions de visites guiades a la col·lecció de fotografia, el dissabte a les 12 h i a les 19 h i el diumenge a les 12 h (a partir de 6 persones). El museu amplia el seu horari el diumenge, d'11 a 14 h i de 17 a 19 h.

Enguany, la temàtica de la fira gira entorn de la mecanització a pagès. A grans trets, coneixíem els segles XVIII i XIX com els segles de la revolució industrial, una època d’importants transformacions d’ordre econòmic, social i tecnològic. Certament, el segle XIX es constata com l’època de la introducció del vapor, la fàbrica, el naixement de la burgesia i les lluites socials. Malgrat que aquests canvis tenen com a protagonistes entorns principalment urbans, es pot afirmar que “a pagès” s’hi comencen a moure moltes coses. Lentament, però indefectiblement, es passa d’una societat eminentment rural a diversificació de sectors i activitats econòmiques, així com a l’eclosió de nous oficis i classes socials.

La Fira en el Record d’enguany ens porta un retrat de l’època a través d’un recorregut guiat i teatralitat per donar a conèixer la societat de l’època a través dels seus espais i personatges principals.

Per més informació, aquí.