ART CONTEMPORANI - ACTIVITATS

Diàlegs per a [des]cobrir l’obra de Lita Cabellut. “Vaig aprendre a pintar abans que a llegir”

Dijous 12, Abril, 2018 19.30 h - Dijous 12, Abril, 2018
Espais Volart, Barcelona

Aforament complet

Tota exposició és un acte de diàleg entre obra, espectador i autor. Amb Diàlegs per a [des]cobrir l’obra de Lita Cabellut busquem establir un diàleg a quatre veus entre obra, espectadors, autor i personalitats del món de la cultura que ens permetin endinsar-nos en l’univers estètic i de continguts de les seves obres. Diàlegs per a descobrir i recórrer una obra i els seus significats.

L’estètica i el contingut de l’obra de Lita Cabellut permeten aprofundir i reflexionar en interrogar-nos sobre el temps, l’humà, el poder i la fragilitat; sobre els miralls cecs que han deixat de retornar la nostra imatge. Obres en què el rostre humà és El Centre on gravita la tensió entre la fugacitat de la vida i la determinació per viure i estar en el món. Cadascun dels diàlegs busca convidar els espectadors a mirar-se en les obres de l’artista.

“Vaig aprendre a pintar abans que a llegir”

El llenguatge com a camí de comprensió de la realitat, l’experiència viscuda com a realitat, l’obra feta com a mapa del món. El diàleg amb l’obra realitzada és alhora el descobriment del llenguatge de l’autora però també un lloc d’aprenentatge que ens ensenya a mirar i a pensar dins de la seva obra. És el quadre dins del quadre.

Lita Cabellut (Barcelona, 1961) artista.

Carles Duarte. Poeta i lingüista. Presideix el Consell Nacional de la Cultura i de les Arts, i dirigeix la Institució Cultural del CIC. Autor d’una obra literària on ha col·laborat sovint amb pintors, escultors, fotògrafs i músics. Reconegut amb els premis Serra d’Or i de la Crítica, ha rebut la Creu de Sant Jordi i és cavaller de les Arts i de les Lletres de la República Francesa.

Vicenç Altaió. Poeta, assagista, crític d’art, articulista d’opinió, agitador cultural i traficant d’idees. Va impulsar les revistes TarotdequinzeÈczemaÀrtics i Cave Canis. Va ser director del KRTU (Cultura, Recerca, Tecnologia, Universals) i de l’Arts Santa Mònica (Arts, Ciència, Pensament i Comunicació). Ha estat comissari de nombroses exposicions de tema artístic, literari i científic. Darrerament ha publicat Miró i els poetes catalans. Va fer el paper de Casanova en el film Història de la meva mort, d’Albert Serra.

Roberta BoscoPeriodista especialitzada en art contemporani i cultura digital. Des de 1998 escriu regularment en el diari El País. És corresponsal des d’Espanya d’Il Giornale dell’Arte, la principal revista d’art italiana. Ha comissariat diverses exposicions d’art electrònic i digital, la més recent “Aproximacions creatives a la Col·lecció Beep d’Art Electrònic” oberta fins al 30 de març al Museu de Reus.

Aforament limitat (120 persones). Per més informació truqueu al 93 481 79 80 o envieu un correu a fundacio@fundaciovilacasas.com.